úterý 16. května 2017

Proč mě Nákupy OnaDnes nechávají chladnou

!! SLEVA !! SLEVA !! SLEVA !!

Nebudu tvrdit, že nemám ráda slevy. Samozřejmě ráda koupím věci, které potřebuji (nebo prostě jen chci) výhodněji. A to je právě ono. Už loni v září jsem tady psala o tom, jak výhodné jsou Dny Marianne doopravdy. Tehdy to jakž takž šlo a dost to zachraňoval ZOOT. Ten do toho ale teď s Mafrou nešel. Jak tedy za sebe hodnotím právě probíhající slevovou akci?

Zdroj: ona.idnes.cz/nakupy


Nemůžu se zbavit pocitu, že nás má Mafra trochu za blbečky. Jistě, někteří opáčí, že to tak funguje v podstatě při každé slevové kampani, ale já to tak černě nevidím. To až teď. Pod většinou krásně znějících slev psaných VELKÝM PÍSMEM se totiž klasicky ukrývá drobnějším písmem vypsané to podstatné. Třeba že Mall.cz vám tu slevu pět stovek dá jen za předpokladu, že tam utratíte deset tisíc. Sleva pět procent samozřejmě není úplně k zahození, ale dělat z toho událost celostátních rozměrů? Ale chápu, pět set zní přece jen lépe než pět procent...

Poukazy jsem si projela všechny a když to shrnu, zaujala mě jen sleva dvacet procent na eshop Nordic day. A to ještě jenom proto, že jsem tam měla už pár týdnů vyhlídnuté dvě věci, u kterých si přesně pamatuji ceny. Ty zůstaly stejné i po začátku akce, což na mě působí velmi pozitivně. Teď jen zjistit, do jaké míry jsem o nich mluvila před okolím - narozeniny se totiž blíží a nerada bych je doma měla dvojmo. 

Pro slevu 20 % v nordicday.cz stačí přímo v eshopu kliknout na ikonu Nákupy OnaDnes, nepotřebujete kód.

To, co mě ale pobavilo/popudilo nejvíc, a kvůli čemu jsem hned sedla a sepsala tento článek, je toto:

Zdroj: / Všechny kupony naleznete online: zde.
Jako správný realista vidím něco, co má být pro spotřebitele velice výhodné, a mám vcelku jasno. To, že se sleva vztahuje na jednu značku, by mi nevadilo. Každý obchodník ať si určuje pravidla po svém. Zábavná chvilka nastala, když jsem jeden ze super akčně zlevněných produktů vyhledala na Heuréce. 

Zdroj: www.candlemania.cz
Eshop s akcí - 50 %. Svíčka bude po slevě namísto původních 799 Kč stát jen 399.5 Kč!

No není to skvělé?

Není.

Zdroj: vonne-svicky.heureka.cz

Úplně tu stejnou svíčku totiž na jiném eshopu koupíte ještě levněji, než po té supr čupr slevě z kupónu.

Zdroj: www.demdaco.cz

Na to, že značná část výhodných akcí vlastně zas tak výhodných není, jsme si už asi všichni zvykli. V rámci slev, které svým jménem zaštiťuje poměrně věhlasný titul (na suplementu Ona Dnes Mladá fronta celkem staví) bychom ale asi čekali serióznější obchod. To je v podstatě to, co vnímám jako největší rozdíl mezi Nákupy OnaDnes a Dny Marianne.

Nesnažím se nějak znehodnocovat snažení prodejce svíček, který se do slevové akce zapojil. Spíš chci na jasném příkladu ukázat hojně se objevující praktiky. Tento se svíčkami jde totiž do extrému. Nestačilo nastavit ceny o dvacet, pětadvacet procent. Musí to být padesát! To je teprve vono.

Určitě nehážu všechny do jednoho pytle. Při nákupu nanečisto (tedy nedokončeném) mi třeba zmíněný Nordic day normálně strhnul slevě odpovídající část ceny. Poselství tedy už od článku o Dnech Marianne zůstává stejné: moc nedůvěřuj a hodně prověřuj.


Přeji krásný den a co možná nejvýhodnější nákupy!


2 komentáře:

  1. Hodně dobrej článek! Škoda, že spousta lidí při slově SLEVA vypíná mozek a bezmyšlenkově nakupují... nehledě na to, že ta svíčka vypadá jak kopírka Yankee Candle!

    Zápisky z cest a života v Anglii ⇨ Secrets of M

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě proto využívám slev v podstatě pouze online - můžu si tak hned porovnat ceny u konkurence. S tou svíčkou máš asi pravdu, ale podobný koncept jako YC má teď tolik výrobců, až škoda mluvit.

      Vymazat