pondělí 16. ledna 2017

DM: Co kupuji pravidelně & recenze produktů Alverde


Znáte takový to meme, kde vousatý pán za stolem říká, že ne vždycky dělá *něco*, ale když už, tak *něco*... Do dm jdu tak jednou za měsíc, ale když už, je z toho (nejméně jedna) k prasknutí přecpaná plátěnka. Co tedy stojí za to?


Budu řešit jen produkty privátní značky. Samozřejmě ne každá věc s nálepkou Balea, Alverde, ebelin, dm Bio anebo třeba denkmit je dobrá, ale málokdy jsem zatím trefila vedle. Zároveň jsou jejich produkty často o dost levnější, než od konkurence. Právě výrobky značek spadajících pod dm jsou v mé hlavě jasným protiargumentem na výtku, že je v této drogerii draho. Je. Běžné věci mají drahé. Ale ty si přece můžete sehnat jinde levněji (třeba na internetu - tomu může prodejna s prostory a zaměstnanci jen málokdy konkurovat). Produkt privátní značky najdete jako alternativu v podstatě k jakémukoliv výrobku, který v drogerii je. A obzvlášť v bio kvalitě se dají při troše srovnávání objevit věci, které jsou nepopiratelně výhodné.


1) Špalda. Vločky, mouka, těstoviny, ... Asi blbě koukám, ale ne v každém obchodě špaldové produkty najdu. Tady mi stačí hledat kouzelné slovíčko Dinkel. Kromě vyživových výhod mi třeba těstoviny i o dost víc chutnají. (Kdybych se někdy ztratila v Německu, umím říct gutntág, germknédl a dinkel. Čili základy mám.) 

2) Rostlinná mlíčka. Jsou úplně stejná jako třeba ta od Alpro, akorát místo sedmdesáti korun stojí čtyřicet... A až se jednoho krásného dne naučím vyrobit ho sama, nebudu už asi kupovat ani tyhle. (Protože jestli je fakt pravda, že se jen rozmixujou předem namočený ořechy ve vodě, přecedí se to a hotovo, tak fakt nechápu, proč ještě plýtvám obaly...)


3) Myčka pračka. Jsem už dlouho hodně spokojená s tabletami do myčky denkmit a denkmit nature. A taky s pracím práškem denkmit. Zkouším nově yellow&blue prací gel s vůní levandule z mýdlových ořechů, ale ještě si netroufnu psát soudy. (Proč nemám vlastní poutavé foto? Protože si všechno přesypávám do vlastních nádob. Palec vzhůru za užití cizích fotek!) 

Zdroj: dm-drogeriemarkt.cz


4) Dekorativka od Alverde. Samozřejmě opět platí, že ne každá věc je dobrá, ale když se trefíte, je to skvělý. Jen pár značek s obdobnými vlastnostmi - ať už neobsahující některé látky anebo třeba mající vegan certifikát - si totiž můžete prohlédnout v drogerii naživo a ještě vybírat z X odstínů. Co si tak vybavuji:

          - tužka na rty (60 Kč) - dobrá. Tak akorát měkká a navíc má hezké odstíny. Jako velké plus vidím i to, že má tak barevné konce, jako tuhu uvnitř. Otevírat a zkoumat deset tužek totiž není žádná radost. Občas když spěcháte. (A to já vždycky.)

          - kajalová tužka na oči (?) - dobrá. Používala jsem ji několik let v kuse, poslední rok jsem ,,žel'' spíš přešla na linky tekuté. Tužka je ale intenzivně černá, měkká a snadno se používá.

          - tužka na obočí (80 Kč) - dobrá. Používala jsem ji rok a půl v kuse každý den. Byla dobrá, jen jsem holt přešla na stíny, které mají teplejší odstín a líp mi tak sedí k vlasům. Na jednom konci tak akorát měkká tužka, na druhém vyčesávací kartáček.

          - pěnový makeup (150 Kč) - blbý. Alespoň pro mě. Neskutečně špatně se mi s ním pracovalo a přišlo mi, že je na tváři zvláštně vidět. Nejsnazší přirovnání je asi paštika. Přesto věřím, že kdo s ním umí pracovat, bude spokojen.

       - fixační sprej na makeup (100 Kč) - dobrý. Upřímně řečeno si nejsem jistá, zda mohu změnu oproti nepoužití opravdu poznat, ale všimla jsem si, že jeden makeup, který mi po celém dni dělává neplechu, byl v ten den, kdy jsem ho ráno přestříkla tímto sprejem, úplně v pořádku. Takže asi funguje. Zároveň musím zmínit, že při použití vytvoří spíš mlhu, která lehce dopadne na tvář, než proud vody, jako některé jiné spreje.

          - řasenka False Lashes (120 Kč) - dobrá. Není asi nejlepší ze všech, co jsem kdy měla, ale používám ji ráda. Má plastový kartáček s kraťoučkými štětinami, což mi přesně vyhovuje. Nevysouší se, funguje, a nesvědí mě po ní oči. (Všimla jsem si, že u Alverde stojanu mají před řasenkami všechny štětečky vyskládány. Tento krok snad konečně sníží počet lidí, kteří si každou řasenku otevřou a dlouze na ni hledí, aby ji pak vrátili do stojanu. Snad.)

          - odličovací pěna sensitiv 3v1 (80 Kč) - napůl. Odličuje opravdu snadno a rychle. Neskutečně mě ale pálí oči, když ji zkusím - dle návodu - použít i na ně. Když si ale uvědomím, že mě pálí oči i z obyčejné vody, za hodnocení ,,napůl'' se stydím. Je dobrá, vážně. A přitom za pár korun. Jen jsem od označení Sensitiv čekala víc (a možná ne alkohol na druhém místě ve složení).

      - zelený tekutý korektor (90 Kč) - napůl. Teoreticky zní dobře: je zelený a tekutý. Pro průsvitnou citlivou pleť, na kterou se stačí zle kouknout, a už rudne, ideální. V praxi už to ale bylo horší. Má zvláštní konzistenci, se kterou se člověk musí naučit pracovat. Jinak mu zbudou jen oči pro pláč (a jasně zelené fleky na tváři). Právě proto, že je jeho použití náročnější, mi korektor v šuplíku spíš leží.




Na které straně barikády jste vy? Dožadujete se nejen německé kvality, ale i cen a kdovíčehoještě, anebo máte dm vlastně rádi? :)

Mějte se krásně!




P.S. Pokud tohle čtete mezi 16. a 23. lednem 2017, proklikněte si tímto odkazem do soutěže o dm box, máte-li kartu! :)


5 komentářů:

  1. Super článok! Rastlinné mliečka tiež kupujem v Dmku :) páči sa mi, že sú stále viac a viac vegan friendly.


    Flung out of space

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) Za tento trend jsem taky hrozně ráda (a to už živočišné produkty pár let jím). Tento týden jsem poprvé zkusila domácí rostlinné mléko a mám dva poznatky: 1) je to fakt extrémně jednoduchý, 2) musím přidat sladidlo (anebo si na chuť kupovaného odvyknout) :D

      Vymazat
  2. Joo, Balea a Alverde, ty jedou. :D

    OdpovědětVymazat
  3. V DM najradšej kupujem Alverde kozmetiku a mojími favoritmi sú minerálny púder, tekutá linka a riasenka. Som s nimi už pár rokov spokojná a neplánujem to meniť. Akurát ma mrzí, že rúže sú bez výdrže a nemajú medzi produktami nič na obočie okrem obyčajnej tužky. Takže rúže a veci na obočie beriem zas od Milani. A čo sa týka potravín z DM, to je kapitola sama o sebe. Moja peňaženka vždy plače :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když mámě zmíním, že jsem zase tu tašku z déemka sotva táhla (anebo musela vzít s sebou snoubence), lomí rukama, proč si proboha kupuju tolik kosmetiky. A přitom si domů nesu samý vločky, rostlinný mlíčka a bio prací prášek/tablety do myčky. :D I když co dělám vlastní ořechový mlíka, tašky jsou o dost lehčí..čili neporadím, jak ušetřit peněženku, ale jak si nevytahat až k zemi ruce. :D :)
      Řasenky z Alverde mám taky moc ráda, líbí se mi, že mají snad všechny typy kartáčků. :)

      Vymazat