čtvrtek 22. září 2016

Volební kalkulačka - můj zdroj zábavy

Jak lépe strávit poslední letní odpoledne, než pod dekou s hrnkem čaje v ruce a notebookem na kolenou? Pár možností by se určitě našlo. Jelikož na mě ale něco leze a zároveň se kvapem blíží volby, příliš mi tento program nevadí.


S každými blížícími se volbami totiž nedočkavě kontroluji web volebnikalkulacka.cz a čekám na tu aktuální. Volební kalkulačka je v podstatě názorový dotazník, který před vámi vyplnili i zástupci jednotlivých stran či kandidáti. Výsledná shoda ve vašich odpovědích vám pak může pomoci v lepší orientaci na volebním poli.

Jakmile je nová kalkulačka zveřejněna, projdu si ji alespoň dvakrát, abych získala směrodatné výsledky. Na otázky shrnující širší témata totiž můžete odpovídat jak ANO a NE, tak i Nevím / Je mi to jedno. A jelikož se poprvé vždy chci co nejrychleji doklikat k výsledkům, je mi toho jedno více, než doopravdy. Před druhým kolečkem tedy strávím pár minut hledáním pro a proti u každého problému, u kterého jsem tušila, že mi to asi jedno úplně není. A zvolených Nevím je najednou o dost méně. Těší mě, že patrně volím opravdu mozkem, protože mé favority mám vždy na konci testu na jednom z prvních, ne-li přímo na prvním místě.


Přestože jsem zatím vždy věděla, koho plánuji volit, vždy jsem se na tenhle web s láskou vracela. Nevyužívám ho totiž k formování svého názoru, ale jako zdroj informací. Na jednom místě je zde velká koncentrace nejrůznějších témat, ke kterým se zástupci stran či jednotliví kandidáti vyjádřili. 

Letos jsem se zatím skvěle bavila několik desítek minut díky komentářům, které některé z tázaných osob ke své volbě připsali. Nemá asi cenu poukazovat na jednotlivce - nejen kvůli variabilitě politických názorů, ale hlavně kvůli tomu, že se jedná o volby krajské. Bizarnost něčích názorů nemusí nutně zasahovat obyvatele jiných krajů. Pokud byste ale byli zvědaví, kdo pobavil zrovna mě, řeknu jen tolik, že jsem samozřejmě koukala na Brno. 


Otázky, ke kterým dotazovaný přidal slovní komentář, poznáte tak, že je symbol odpovědi zakroužkován.
Ilustrační snímek. Zdroj: volebnikalkulacka.cz



Kromě svého rybníčku ale samozřejmě sleduji i to nejzajímavější z republiky. Trend známých tváří, kterými chtějí některé strany natahat voliče, je při bližším zkoumání často taktéž napůl k smíchu a napůl k pláči. Zakončeme to ale na veselou notu.

Pokud náhodou spadáte jak do skupiny ''Zajímá mě, co se kolem mě děje'', tak do ,,Neznám volební kalkulačku'', neváhejte. Určitě je i u vás někdo, kdo vzbudí váš zájem.



Mějte se!

2 komentáře:

  1. Letos se poprvé skutečně nad politickou situací zamýšlím. Hlavně díky svému spolužákovi, který se v této oblasti dost vyzná a dokáže zasvětit snad kohokoli. K volbám se chystám, tápu, kdo vlastně můj hlas dostane, takže tvá rada se mi moc hodí. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je fajn, že se zajímáš, to by podle mě měl v téhle informační době každý - jinak svůj hlas můžeš hloupě vyhodit. V krajských se ta kalkulačka fakt hodí, protože někdy mají strany v krajských volbách trochu jiný preference než strana jako celek. Každopádně přeju nejen vyjasnění volby ale i dobrou zábavu. :)

      Vymazat