neděle 22. května 2016

LUSH: Závislost + Mí současní favorité


Všimla jsem si, že jsem v textu o dm boxu šestkrát zmínila Lush. Šestkrát. To už je diagnóza.

Takže: Ahoj, jsem Veronika a jsem Lushie. A ani se za to moc nestydím. Můj vztah k produktům anglické společnosti Lush není stálý. Je to láska, ale s proměnami. Ale asi to vezmu od začátku.

Lush jsem objevila na podzim roku 2014. Na votoči (dnes už vinted) jsem tehdy objevila šampon Big. A s ním to začalo. Množství produktů, které jsem vlastnila, se tehdy dramaticky zvyšovalo. Za listopad 2014 jsem za Lush dala asi čtyři tisíce, zhruba stejnou částku pak v povánočních výprodejích (které stojí za to, ale o tom až někdy později). Z dnešního pohledu: šílené. Postupně jsem tehdy zkoušela naprosto vše, co mě opravdu zaujalo. Kupovala jsem na českém webu, na již zmiňovaném votoči (kde také končilo to, co mi nesedlo), dokonce jsem i udělala hromadnou objednávku z Anglie pro sebe a pár dalších nadšenkyň z Brna.

Po dvou zmíněných nákupních záchvatech jsem se naštěstí uklidnila a kupovala už jen něco již dlouho vyhlídnutého na votoči, čili jsem se nedostala přes tři stovky za měsíc. Tedy až na měsíc po tom, kdy mám narozeniny. Tak to holt dopadá, když dostáváte od prarodičů peníze se slovy Udělej si radost. Lush je prostě závislost a tak jako každá jiná i leze do peněz.

Troufnu si ale říct, že se letos držím. Povánoční výprodej mě stál ,,jen'' dva tisíce a hlavně už nejsem ve fázi testování všeho, co mě osloví, ale pouze kupuji to, co za to stojí, případně to ověřené, co mi už došlo.

A teď už tedy k tomu, co se mi po tom všem testování nejvíce osvědčilo. Pár věcí, tři kategorie.

zdroj: facebook Lush Česká republika


Produkty na tvář

Mask of Magnaminty -  mátová maska na tělo i tvář. Spoustě lidí pomáhá s akné. A tu spoustu myslím vážně - spolu s Dream Cream (tělový a pleťový krém, který je skvělý na ekzémy, lupenku a další nepříjemnosti) je to produkt, který si kupují i lidé, kteří jinak Lush nějak nežerou.

Obsahuje mimojiné med, kaolín, mastek a fazolky adzuki. A hlavně mátu, po které krásně voní. Chladivý efekt podporuji ještě tím, že mám masku neustále v lednici, takže obzvlášť v létě je její aplikace neskutečně příjemná. Obvykle si kupuji velké balení, vydrží mi zhruba na dvacet použití.

Coalface - mýdlo na tvář. Jde také o hodně populární produkt. Po jeho použití se cítíte umyti dočista do čista. Obsahuje odvar z lékořice, dřevěné uhlí, řepkový a kokosový olej a mnoho dalšího. Kromě naprostého vyčištění ještě tvář lehce opeelinguje.

Scruby na rty: Bubblegum, Popcorn a Mint Your Lips. Často nosím rtěnky a jelikož mám nejradši matné, někdy se mi rty vysušují. Navíc před použitím tmavších odstínů je fajn rty vyhladit, jinak je vše vidět. Takže zhruba jednou týdně vezmu trochu jednoho z těchto scrubů (momentálně Bubblegum a MYL) na prst, nad umyvadlem párkrát přejedu rty a otřu nebo olíznu, co na nich zbude. Jelikož je skoro každý Lush scrub z většiny cukr, chutnají skvěle.

Podobné peelingy na rty se dají snadno vyrobit i doma a byť budou svoji funkci plnit stejně, asi nevychytáte chuť přesně tak, jako tyto. Bubblegum je ze všech nejsladší, chutná jako bonbóny nebo sladká žvýkačka. Na after 8 anebo jakoukoliv jinou mátovou čokoládu si vzpomenete s MYL a Popcorn? Popcorn se špatně popisuje. Je zvláštně sladkoslaný. Jako jediný jsem ho poslala dál, protože dva scruby stačí, drahoušku.

Light Yellow - podkladový krém. I když lahvička vypadá malinká, vydrží opravdu dlouho. I když je pravda, že já ho nejčastěji používám napůl smíchaný s krémem. Použiji ho pár minut před tím, než si dám makeup anebo BB cream. Když LY napůl s krémem nepoužiju, na svém vzhledu to poznám - makeup sedne nerovnoměrně a nevypadá tak pěkně.


MoM v nepůvodním kelímku, jelikož jsem ho šikovně
pustila na zem a prasknul, ale vše dobře dopadlo. :)

Do sprchy

Ve sprše na tělo nepoužívám v podstatě nic jiného než Lush, ať už tuhá mýdla anebo sprchové gely. Mému srdci nejbližší je momentálně It's Raining Men. Patří do medovo-karamelové rodiny spolu s mýdlem Honey I Washed The Kids, masážítkem Soft Coeur, koupelovou bombou Honey Bee a šampukem Honey I Washed My Hair. Jelikož mi ale masážítka mizí vážně pomalu a zároveň nemám ani vanu, ani divoké lokny, využiji z téhle party jen sprcháč a mýdlo.

U šamponů a šampuků (= tuhých šamponů) z Lush neustále válčím s tím, že nemají moc přírodní složení. Proto se k nim vždy vrátím jen na skok mezi jinými produkty (Faith in nature, 100% Pure apod.). Ještě hůř se vzdávám jejich kondicionérů. Velmi dobře mi vlasy vyhlazoval American Cream. Jen jsem si nikdy nevšimla té božské vůně, o které tolik lidí básní. Ještě lepší zkušenost mám s Veganese. Má o trochu lehčí složení, což mi dělá radost. Voní jemně, ale z vlasů to cítím i po opláchnutí. Momentálně používám tuhý kondicionér Big, proti kterému - snad kromě složení - také nemůžu nic říct. Sice z něj také necítím žádnou výraznou vůni, ale funguje, a to mi stačí.

Posledním produktem, který se skvěle osvědčil a zároveň spadá do kategorie sprcha je Kalamazoo. Ano, správně namítáte, že jde přece o mycí krém na vousy. Také ho dlouhodobě nepoužívám já, ale přítel. Tolik tedy k představě mé osoby jako atrakce v pojízdném cirkusu. :)

Přestože Lush říká, že se dá Kalamazoo používat i bez plnovousu, protože ananasová šťáva krásně zjemní jakoukoliv pokožku, nechám ho v rámci naší domácnosti těm, kteří vous mají. Ale funguje prý vážně dobře. Taky už máme asi třetí velký kelímek.


Skvělý příklad front: skoro prázdné a vedle náhradní IRM;
na Kalamazu řádně jetý Big a vedle čekající Veganese. 


Vůně

Bylo by opravdu na dlouho popisovat, jak jednotlivé parfémy voní. A hlavně to ani moc neumím. Snad ale pro základní orientaci postačí, že nemám příliš ráda svěží a sladké vůně. Nejmilejší mi jsou ty ,,stařecké'', orientální. Nejradši mám tlumenou vůni růží, skořice a hlavně asi pačuli. Byť netuším, jak voní, je skoro ve všech mých parfémech, takže na tom asi něco bude.

Polovina mých parfémů je pak právě z Lushe. Pro představu o vůni snad postačí jen části složení.

Tuhý Vanillary - vanilka, jasmín, tonka.

Připomíná mi Vánoce a vanilkové rohlíčky, takže ho v podstatě nosím jen v zimě.
Produkty s podobnou vůní: tělový krém Vanilla Dee-Lite, tělový pudr Vanilla Puff.

Tuhý Imogen Rose - růže, bazalka, bergamot, vetiver, ibišek, tonka, kosatec.
Nevoní jen jako růže, vůně je kořeněnější, ostřejší.
Musí se rozmáznout, jinak nechá na kůži načervenalý flek.

Tuhý Karma - pomeranč, pačuli, borovice, lavandin, citronová tráva, elemi, akácie.
Voní po citrusech, zároveň je ale něčím velice jedinečný. Prostě Karma. To musíte zažít (očuchat) sami.
Produkty s podobnou vůní: šampuk Karma Komba, tělový krém Karma Kream, mýdlo Karma, koupelová pěna Karma.

Tuhý Lust - jasmín, ylang ylang, růže, vanilka, santalové dřevo.
Omamná, ženská. Zároveň sladká a zároveň temná. Jedinečná.
Musí se rozmáznout, jinak nechá na kůži načervenalý flek.
Produkty s podobnou vůní: sprchový gel Flying Fox.

Tekutý Death&Decay - lilie, indol (květinová vůně + kořenité a pudrové tóny)
Koupená na votoči za zlomek ceny - nejsem z Prahé, takže žel nemám šanci zkoušet parfémy naživo a na blind bych do toho za plnou cenu prostě nešla. Recenze nerecenze. Každopádně mě ta vůně zcela okouzlila. Voní jako když máte doma obří pugét lilií, které už pomalu odkvétají a jejich život končí.

A ještě drobný poznatek k tuhý versus tekutý: voní oba. Tekuté ale intenzivněji a déle. Tuhý si musíte dvakrát až třikrát za den přetřít, ale vzhledem k extrémní skladnosti dózičky to není nic, co by bránilo užívání. Všechny už mám delší dobu a v podstatě neubývá.




Když jsem s vědomím, že jsem vlastně ze závislosti venku, shromažďovala věci na focení, trochu mi sklaplo. A to ve chvíli, kdy jsem si uvědomila, kolik toho v lednici a koupelně ještě nechávám. No...fotka asi řekne více než tisíc slov.


Z-Á-S-O-B-Y



Léčíte se ze závislosti na Lush anebo si v ní hovíte? A co máte nejradši?






3 komentáře:

  1. Mám složitý vztah s Death and Decay. Strašlivě mi voní tekutá verze, ale prodává se jen v moc velkém a drahém balení, nebo ne tak výrazně vonící tuhé podobě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je holt hlas rozumu versus hlas srdce. :) Já měla právě hrozný štěstí, že jsem na něj narazila na votoči - jak píšu. A co anglický eshop? Zrovna D&D tam je o třetinu levnější než u nás (což už je teda pěknej rozdíl). :)

      Vymazat
  2. Tak to je super zpráva. Do té Anglie se chci někdy podívat osobně, především do Londýna, tak ji snad nepřestanou vyrábět. Včera jsem zase byla čichat v Palladiu a nakonec si odnesla Breath od God, protože ten dost výrazně voní i v kelímku. Akorát mě obecně trochu mrzí, že ty vůně od Lushe v kelímku mají i tu výdrž nic moc. Od té doby, co jsem četla tyhle recenze (http://denjekrasny.blogspot.cz/2011/09/tuhe-parfemy-tuby.html ), tak mě hrozně mrzí, že je v Česku v kamenných obchodech tak málo tuhých parfémů.

    OdpovědětVymazat